Priser inkl. fortolling og mva.

Alle priser er inkl. fortolling og merverdiavgift, slik at den prisen du betaler for produktet eller produktene i nettbutikken vår, er den endelige prisen for varen. Selv om du bestiller for mer enn 350 kr (grense for toll og avgiftsfri handel med utenlandske nettbutikker), betaler du ingen merkostnader, f.eks. toll, merverdiavgift eller ekspedisjonsgebyr, fordi byRavn fortoller selv varer som sendes til Norge.

Fri frakt

Få fri frakt ved kjøp for minimum 649,-

For å få fri frakt, skal du kjøpe for minimum 649,- eksklusiv frakt og etter en eventuell fratrukket rabatt.

Levering

Tidsfrister for bestilling til farsdag (8. november 2020).

Ordrene sendes med Helthjem eller DHL.

Helthjem opplyser om følgende tidsfrister for bestilling til farsdag (8. november 2020):

  • Østlandet og Agder: 3. november kl. 12.00**
  • Vestlandet og Trøndelag: 2. november kl. 12.00**
  • Nord-Norge: 30. oktober kl. 12.00**

DHL opplyser om følgende tidsfrister for bestilling til farsdag (8. november 2020):
DHL leverer vanligvis dagen etter at vi har sendt ordren din. I bestemte områder er leveringstiden 2 dager. På denne siden har vi samlet alle postnumre der leveringstiden ifølge DHL er opptil 2 virkedager.
DHLs tidsfrist er 5. november kl. 12.00 med mindre du bor i et bestemt område der det kan forventes en ekstra leveringsdag.

Vi anbefaler å bestille så tidlig som mulig.

**Når vi informerer om tidsfrister, forholder vi oss til de leveringstidene som helthjem og DHL har. Vi kan selvsagt ikke garantere at helthjem og DHL overholder sine leveringstider, men vi garanterer at vi sender bestillingen din slik at den kommer fram tidsnok forutsatt at helthjem og DHL overholder sine leveringstider.

Hos byRavn fokuserer vi på rask levering

Vi sender ordren din med helthjem eller DHL. Ordren din sendes som pakke og leveres med sporing.

Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker:

  • HeltHjem - Pakke med sporing – kr 59,- (inkl. mva.): Pakken kan spores underveis og leveres på dørmatten eller i postkassen*
  • Hent i butikk - Pakke med sporing - kr 99,- (inkl. mva.): Pakken kan spores underveis og leveres på ditt nærmeste hentested
  • DHL Express - kr 299,- (inkl. mva.): Pakken kan spores underveis og leveres på din adresse

* Vi benytter distribusjonstjenesten HeltHjem for levering av produktene dine. I de få områdene som ikke dekkes av HeltHjem, sender vi med PostNord. 

helthjem informerer at bestillinger leveres 2-5 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.

DHL informerer at bestillinger leveres 1-2 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.

helthjems opplyste leveringstider:

Østlandet og Agder: 2-3 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.

Vestlandet og Trøndelag: 3-4 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.

Nord-Norge: 4-5 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.

Bestillinger som sendes med helthjem sendes 2 ganger i uken. Ved høytider sender vi daglig (farsdag, morsdag og jul).

DHLs opplyste leveringstider:  

DHL leverer vanligvis dagen etter at vi har sendt ordren din. I bestemte områder er leveringstiden 2 dager. På denne siden har vi samlet alle postnumre der leveringstiden ifølge DHL er opptil 2 virkedager. Hvis du bestiller levering med DHL og du bestiller før kl. 12.00 på en virkedag, sender vi ordren din samme dagen.

Bestilling av bordkort kan medføre litt lengre leveringstid uansett om de leveres med helthjem eller DHL.

Bestilling av bordkort kan medføre litt lengre leveringstid.

Når vi informerer om tidsfrister, forholder vi oss til de leveringstidene som helthjem og DHL har. Vi kan selvsagt ikke garantere at helthjem og DHL overholder sine leveringstider, men vi garanterer at vi sender bestillingen din slik at den kommer fram tidsnok forutsatt at helthjem og DHL overholder sine leveringstider.

Forsinket bestilling

Hvis du ikke har mottatt bestillingen din 4-5 virkedager etter at vi har sendt den, vennligst kontakt oss slik at vi kan løse dette så raskt som mulig.

Husk å oppgi den riktige adressen:

Husk å sjekke e-postadresse og leveringsadresse før du godkjenner ordren din.

Forsendelsen kan ikke leveres hvis:

  • Du har oppgitt feil adresse
  • Du mangler å fylle ut hele adressen (for eksempel glemt å skrive husnummer)
  • Navnet ditt ikke står på postkassen

Kundeservice hos byRavn:

Det er viktig for oss i byRavn at kundeservicen vår er på topp. Vi gjør alltid det beste vi kan for at kundene våre får ordrene sine så raskt som mulig. For deg betyr det at hvis det oppstår problemer med forsendelsen din, reagerer vi kjapt og vi kontakter gjerne postverket på dine vegne.

Hvis forsendelsen din mangler, gjelder følgende vilkår:

Når vi sender pakker og brev med sporing, er det avgjørende for helthjem, PostNord og DHL at følgende informasjon er korrekt når forsendelsen skal leveres:
Kunden skal alltid opplyse 100 % korrekt adresse, det vil si korrekt navn, adresse, husnummer, leilighetsnummer, postnummer, by osv.
Hvis forsendelsen skal leveres på adressen og ikke i en pakkebutikk, er det viktig at postkassen er tydelig merket med mottakerens navn.

Hvis kunden har opplyst feil adresse og forsendelsen skal sendes på nytt, er det kundens ansvar å dekke for de ekstra kostnadene ved ny forsendelse.

Hvis forsendelsen din mangler og opplysningene ovenfor er korrekte, sender byRavn en ny pakke til deg så raskt som mulig og dekker de ekstra kostnadene ved ny forsendelse. Dersom fraktfirmaet er ansvarlig for manglende pakke, kan ordren ikke annulleres/refunderes, men som tidligere nevnt sikrer byRavn alltid at pakken kommer frem.

Slik bestiller du et produkt med en personlig tekst hos byRavn

 Vi viser i denne guiden hvordan du bestiller en TX10-nøkkelring - det mest populære produktet vårt. Du kan også benytte guiden hvis du bestiller noen av de øvrige produktene våre.

Når du bestiller en nøkkelring eller en annen vare, medvirker du i høy grad til å designe produktet. Før du legger varen i handlekurven, skal du overveie følgende 3 ting:
  1. Farge på skinn
  2. Farge på metall (nite/nøkkelring)
  3. Trykk av tekst på produktet

1. Velg farge på skinn

De fleste av produktene våre er laget i 6 ulike skinnfarger. På bildet nedenfor kan du se fargene som produktene våre er laget i (fra venstre til høyre): Natur, konjakk, svart, mørkebrun, mørkeblå og rød. Når du velger farge, skal du være oppmerksom på at det kan være vanskelig å gjengi fargene 100 % korrekt på bilder. Dessuten kan skinnets fargenyanser variere litt når vi får nye leveringer fra garveriet.
Nøgleringe i vores seks forskellige farver
Hvis du velger et produkt i fargen "natur", skal du være oppmerksom på at denne fargen endrer seg etterhvert som du bruker produktet. Det står i kontrast til de øvrige fargene. Det lyse skinnet i fargen "natur" har en åpen overflate som medvirker til at nettopp denne fargen påvirkes av sollys, berøring osv. som etterhvert gir en vakker patina. På bildet nedenfor kan du se hvordan skinnet i fargen "natur" forandrer farge når det utsettes for sollys. På hvert av de viste bitene av skinn kan du se hvor mange dager skinnet har blitt eksponert for sollys og følge utviklingen i fargenyansene.

2. Velg farge på metallet

Til fleste av produktene våre kan du velge mellom følgende 3 farger metall:
  • Antikk messing (denne fargen er mørk)
  • Stål (denne fargen ligner sølv)
  • Messing (denne fargen er gyllen og ligner gull eller messing)
Produktene er nikkelfrie.
    Farver på metal: gammel messing, stål (sølv) og messing (gylden)

    3. Velg trykk av tekst på produktet

    Når du bestiller en TX10-nøkkelring, kan du velge om du ønsker en nøkkelring:
    • Uten trykk
    • Med trykk på framsiden
    • Med trykk både på fram- og baksiden
    Hvis du ønsker en nøkkelring med trykk på framsiden, trykkes teksten på samme siden som logoen vår.
    Dersom du ønsker trykk både på fram- og baksiden, trykkes teksten som vist på bildet nedenfor. På både fram- og baksiden starter teksten fra niten og går mot buen, slik at teksten vises korrekt når nøkkelringen står vertikalt. Vi synes at det er den mest naturlige måten å vise nøkkelringen på når nøklene skal henges på.
    Når vi trykker den ønskede teksten, sentrerer vi teksten på nøkkelringen slik at teksten står pent og som vist på bildene.
    Nøglering med tryk på for- og bagsiden

    Hvis du ønsker å trykke en tekst på nøkkelringen, skriver du inn ønsket tekst på tastaturet som vises på skjermen, se bildet nedenfor.

    • Når du skriver inn teksten, er det et begrenset antall tegn for de ulike produktene. Hvis det ikke er plass til mer tekst, blir bokstavene grå, se bilde nedenfor. I eksemplet nedenfor har det blitt skrevet inn så mye tekst at det ikke er plass til bokstaver som tar mye plass, mens de smale bokstavene kan velges fortsatt (bokstavene som kan velges fortsatt er svarte).
    • For å lage mellomrom, trykk på den blanke knappen på øverste rad foran 0.

       Etter at du har valgt ønsket tekst, legger du varen i handlekurven. I handlekurven kan du se om ønsket tekst er skrevet korrekt og at du har valgt rett farge på skinn og metall.

      Hvis du har spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte oss.