Vi sender ordren din med Posten eller DHL. Ordren din sendes som pakke og leveres med sporing.
Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker:
Posten informerer at bestillinger leveres 2-5 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.
DHL informerer at bestillinger leveres 1-2 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.
Østlandet og Agder: 2-3 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.
Vestlandet og Trøndelag: 3-4 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.
Nord-Norge: 4-5 virkedager etter at de er sendt fra verkstedet vårt.
Bestillinger som sendes med Posten sendes 2 ganger i uken. Ved høytider sender vi daglig (farsdag, morsdag og jul).
DHLs opplyste leveringstider:
DHL leverer vanligvis dagen etter at vi har sendt ordren din. I bestemte områder er leveringstiden 2 dager. På denne siden har vi samlet alle postnumre der leveringstiden ifølge DHL er opptil 2 virkedager. Hvis du bestiller levering med DHL og du bestiller før kl. 12.00 på en virkedag, sender vi ordren din samme dagen.
Bestilling av bordkort kan medføre litt lengre leveringstid uansett om de leveres med Posten eller DHL.
Når vi informerer om tidsfrister, forholder vi oss til de leveringstidene som Posten og DHL har. Vi kan selvsagt ikke garantere at Posten og DHL overholder sine leveringstider, men vi garanterer at vi sender bestillingen din slik at den kommer fram tidsnok forutsatt at Posten og DHL overholder sine leveringstider.
Forsinket bestilling
Hvis du ikke har mottatt bestillingen din 4-5 virkedager etter at vi har sendt den, vennligst kontakt oss slik at vi kan løse dette så raskt som mulig.
Husk å sjekke e-postadresse og leveringsadresse før du godkjenner ordren din.
Forsendelsen kan ikke leveres hvis:
Kundeservice hos byRavn:
Det er viktig for oss i byRavn at kundeservicen vår er på topp. Vi gjør alltid det beste vi kan for at kundene våre får ordrene sine så raskt som mulig. For deg betyr det at hvis det oppstår problemer med forsendelsen din, reagerer vi kjapt og vi kontakter gjerne postverket på dine vegne.
Hvis forsendelsen din mangler, gjelder følgende vilkår:
Når vi sender pakker og brev med sporing, er det avgjørende for Posten og DHL at følgende informasjon er korrekt når forsendelsen skal leveres:
Kunden skal alltid opplyse 100 % korrekt adresse, det vil si korrekt navn, adresse, husnummer, leilighetsnummer, postnummer, by osv.
Hvis forsendelsen skal leveres på adressen og ikke i en pakkebutikk, er det viktig at postkassen er tydelig merket med mottakerens navn.
Hvis kunden har opplyst feil adresse og forsendelsen skal sendes på nytt, er det kundens ansvar å dekke for de ekstra kostnadene ved ny forsendelse.
Hvis forsendelsen din mangler og opplysningene ovenfor er korrekte, sender byRavn en ny pakke til deg så raskt som mulig og dekker de ekstra kostnadene ved ny forsendelse. Dersom fraktfirmaet er ansvarlig for manglende pakke, kan ordren ikke annulleres/refunderes, men som tidligere nevnt sikrer byRavn alltid at pakken kommer frem.